tip5 - Reisverslag uit Cuzco, Peru van tukkersinperu - WaarBenJij.nu tip5 - Reisverslag uit Cuzco, Peru van tukkersinperu - WaarBenJij.nu

tip5

Door: Dick

16 Oktober 2015 | Peru, Cuzco

14 oktober zijn we ´s morgens al om 7.00 uur met fietstaxi´s naar de haven van Puno gebracht. Vanaf daar met de boot naar de Uros eilanden in het Titicacameer gevaren. Dit zijn kleine drijvende rieteilanden waar de oorspronkelijke indianen nog wonen. Hun dagelijkse werkzaamheden bestaan uit het onderhouden van het eiland (riet verversen), vissen, handwerken en poseren voor touristen. Ze gaven ook een cursus Rietdekken. Dick is cum laude geslaagd !!!!! (:
Van daaruit zijn we verder gevaren naar het eiland Tanquile. Dit eiland wordt bewoond door 2.000 mensen die allemaal een gebreide muts dragen. Het eiland staat bekend om de breiende mannen. Aan de kleur van de muts kun je zien hoe oud iemand is en of hij of zij getrouwd is of niet. Onder leiding van een gids een wandeling gemaakt en daarna weer met de boot teruggevaren naar Puno (2,5 uur). Het Titicacameer is het hoogst gelegen meer ter wereld (3.800 meter).

15 oktober wederom vroeg vertrokken op weg naar Cuzco. Onderweg gesopt bij de graftorens van Sillustani aan het meer van Umayo. Dit zijn bouwwerken uit de Colca- en Inca-cultuur. De volgende stop was bij de ruïnes van Raqchi. Dit was het paleis van de Inca Viracocha. Indrukwekkend om te zien.
Begin van de avond gearriveerd in Cuzco. Dit is de Inca hoofdstad, ook wel de navel van de wereld genoemd. Het wordt beschouwd als de mooiste stad van Peru.
Morgen hebben we een welverdiende vrije dag. Om te beginnen gaan we het slaaptekort inhalen en verder de stad bekijken.

We wensen Ben alvast een fijne verjaardag.

Groetjes van ons allemaal.

PS: Het uploaden van foto´s wil nog steeds niet goed lukken. Waarschijnlijk vanwege de geringe capaciteiten van de computers in de internetcafé´s.

• 16 Oktober 2015 - 19:37

Ria:

Tjonge, wat hebben jullie al veel gezien, en dan vooral de condors,die wou je heel graag zien toch Dick!!
    Geniet van jullie rustdag en geniet van alles wat er nog komt.
    Groetjes Ria

• 16 Oktober 2015 - 19:47

Ans :

Wat geweldig allemaal

• 16 Oktober 2015 - 20:36

Dinand Webbink:

Heel boeiend allemaal. Hoe is het eten? Ben benieuwd naar de foto's.

• 16 Oktober 2015 - 21:23

Anita Schuurman:

Mooi. Ik ben benieuwd hoe vroeg 'vroeg vertrokken' nu eigenlijk is.
    Is Cuzco inderdaad zo'n mooie stad? Ik hoop dat jullie lekker uitgeslapen hebben. Geniet van de stad.

• 17 Oktober 2015 - 15:15

Inge:

Hoi tukkers in Peru, fijn dat jullie je goed vermaken, zo te lezen hebben jullie al heel veel gezien en gedaan! ben benieuwd naar de foto's! Geniet er nog even van!

• 18 Oktober 2015 - 08:26

Frits En Tonny De Voer:

Tonny en ik hebben op de computer met jullie mee gevaren.
    Wat een grandioze belevenissen.
    Jullie via de computer volgen en plaatjes kijken is net of we een beetje mee reizen.

• 18 Oktober 2015 - 14:36

Rinie En Joannie:

Wat geweldig allemaal. Jullie hebben het over even bijslspen. Lukt dat wel met al die indrukken. Tussendoor is Dick ook nog even geslaagd voor de cursus Riet dekken. Dus Riet was niet ziek? Blijf genieten. Kijken al weer uit naar het volgende verslag